Gwy wandelt

zondag 3 juni 2018

Oost-Vlaanderen wandelt.

Op de surfput
Ik ben een Oost-Vlaming, dus ik wou er zeker bij zijn op de Oost-Vlaamse wandeldag. Het weer kon geen spelbreker zijn.
De inrichter was de wandelvereniging Natuurvrienden uit Deinze. Die mensen hebben vandaag hun naam eer aangedaan. Veel natuur in ieder traject.
Ik had voor de 25 gekozen.
Die afstand bestond uit 4 trajecten.
Het eerste bracht ons langs een surfvijver. Surfers waren er niet op het vroege uur dat ik er langs kwam. Maar hele families ganzen en eenden zwommen daar met hun kroost over de vijver. Iedereen voor mij haalde zijn mobieltje boven om een foto te trekken van die gelukkige families, als ik het zo mag zeggen.
De eerste rust hadden we in Huize Kattebeek. Die vieren ginder hun 45-jarig bestaan en ook wandelaars als wij waren welkom op hun tuinfeest.
Het tweede traject bracht mij via het stadsbos Goed te Parijs naar Astene.
In de rust te Astene mijn lunch verorberd met een goed soepje, en dan op weg voor het derde traject.
Aanvankelijk door wat woonwijken met stijl (peperduur denk ik) brachten de wandelpijlen ons naar het beschermd dorpsgezicht van de sas van Astene. En dan doken we de meersen aan de Leiedam in. Het pad langs de Leie arm wist me geweldig te bekoren. In mijn ogen is dit het meest sublieme deel van de wandeling.
En dan mochten we met een bootje over varen. Het overzetten vormde een aangename knip in de tocht. Behalve de wandelaars maakten ook veel fietsers gebruik van het bootje. Er mogen hoogstens 10 mensen op. Fiere mama's en papa's lieten hun kind het rad bedienen dat de boot in beweging brengt. Die gasten mogen trots zijn dat ze ons over gebracht hebben.

Geen opmerkingen: