Gwy wandelt

woensdag 11 juli 2018

Een dag met Bavo.

De drie wijzen waren nog eens op stap vandaag.
Waar ???
Wel in Doornzele bij Evergem
Doornzele is een dorp met een zeer mooie dries. Ik denk zelfs de grootste dries in Vlaanderen.
Het start lokaal was op die dries.
We kozen ervoor om een tocht van 15 kilometer te stappen.
Daardoor mochten we in Terdonk de overzetboot nemen.
We zagen na die oversteek hoe de Gentse haven wel een industriehaven is. En dan liepen we langs de Moervaart.
In Mendonk kwamen we dan ook herinneringen aan Bavo tegen.
Die Bavo was - denk ik toch - ook een wandelaar. Hij kwam ergens vanuit de Limburg (of was het Haspengouw ? ) om hier bij ons te verblijven. Dat was dan in de 7de eeuw. Wel al lang geleden.
We stapten om Mendonk te bereiken ook over de Spanjeveerbrug. Ik dacht dat die uit WOII dateerde, maar ik kan het mis hebben.

Het was een goede wandelochtend, deze morgen. De Bavotochten plaats ik ook voor 2019 op mijn agenda.
En ik noteer ook de Canisvliettochten van 22 juli. Klik hier voor de flyer.

1 opmerking:

Unknown zei

Was een prachtige wandeltocht met afwisselend natuur en industrie. Dankzij het weertje mooie wandeltocht.