Gwy wandelt

dinsdag 3 juli 2018

Met Gaspar in het MSK

Het Museum voor Schone Kunsten van Gent heeft in haar collectie heel wat werken van een 17de eeuwse kunstschilder. Gaspar de Crayer is de naam.
Het MSK heeft werken van die barokke schilder uitgeleend voor een tentoonstelling in Frankrijk.
Dit is dan tevens aanleiding om enkele grotere werken van die schilder in de forumzaal van het MSK ten toon te stellen.
Dat was vor mij  dan ook de aanleiding om het MSK nog eens te bezoeken.
Je kan het je allicht wel voorstellen, dat ik ruim aandacht had voor de restauratie van het schilderij 'Het Lam Gods'
De middeleeuwse kunst weet me trouwens altijd te pakken. Om maar van Jeroen Bosch of Breugel te zwijgen.
Wat me ook altijd treft is een schilderij waarop Maria Magdalena staat.

Ik heb ook een flyer nu, waarop 9 locaties in Gent staan waar de schilderijen van Gaspar de Crayer hangen. 'Caspar de Crayer & Gent, onlosmakelijk verbonden.': ondermeer in het stadhuis en de Sint-Baafskathedraal.
Deze week of volgende week zal ik die plekken eens bezoeken.

Geen opmerkingen: