Gwy wandelt

zaterdag 14 juli 2018

Middeleeuws ontbijt

De Gentse feesten zijn begonnen.
Zelf ben ik gisterenavond nog niet in gang geschoten.
Veel andere mensen wel. Er was deze nacht veel lawaai op straat van blijde feestvierende mensen. En dat tot 's morgens vroeg.

Zelf stapten we deze morgen naar de Minnemeers.
Doel was ginder waar Coleta in de Goudstraat haar klooster had van de arme clarissen, waar de oude vest lag, waar dan in de 19de eeuw textielindustrie opkwam, daar wilden we de feestweek in te zetten met een goed ontbijt.

We waren in het MIAT  niet de enigen.

Ik wel vertellen dat ik voor een rijk ontbijt gekozen heb. Mijn tafelgenote koos voor een arm ontbijt. Anderen kozen voor het Lieven Bauwens ontbijt.
Het was heerlijk ontbijten.

Noteer ik dit alvast voor de eerste zaterdag van de Gentse Feesten in 2019 ?

Geen opmerkingen: