Gwy wandelt

zondag 4 november 2018

Spoken op de tocht

Eens wandelen als het donker is. Dat is toch wel iets aparts.

Gisteren namen we de autobus naar Gentbrugge. Daar aan de terminus van de lijnbus bevindt zich de Vierde Zaal. En vanuit die zaal konden we starten om een spokentocht mee te stappen.
Na de inschrijving bleven we nog even in de zaal zitten om te wachten op de duisternis.
En dan waren we weg. Ik was content dat ik een zaklamp bij had. Zo door die bosjes lopen is wat gemakkelijker als je licht bij hebt.
Natuurlijk als we door een spookkasteel lopen, doen we dat uit, anders gaan de griezeleffecten verloren.
De enscenering was luguber op sommige stukken is onze tocht. Maar ja dat is de bedoeling.
Ik denk dat we met zo een drieduizend wandelaars waren. We moesten niet eens op de pijltjes letten, gewoon de mensen voor ons volgen.
Een heerlijke tocht. Het deed me trouwens plezier dat wandelaars die ik al in maanden niet meer ontmoet heb, nu naar Gent afgezakt waren.
De spokentocht is georganiseerd door de Florastappers.
In december zullen we ook in hun tocht 'Gent bij nacht' meewandelen.

Geen opmerkingen: