Gwy wandelt

maandag 27 april 2020

Rondzwerven

Op de Groene Briel houdt
iedereen vol. 
Deze morgen, ben ik zonder een doel gaan wandelen.
Vanuit mijn flat trok ik zo een beetje richting Van Beverenplein, langs de route van lijnbus 5.
Gewoon wat slenteren. Hier en daar eens stoppen
Ik heb veel gedenkplaten bekeken, waar ik anders achteloos voorbij wandel.
Gedenkplaten voor weldoeners, gedenkplaten voor onze helden in de wereldoorlogen, gedenkplaten voor de slachtoffers van die oorlogen.
Zo een beetje zwerven. Dat straatje eens in, dat straatje weer uit.
Soms verrukt door de manier waarop mensen hun voorgevel versieren.
Wat gedrenteld in de Groene Briel en het Tempelhof.
Ik stapte daarna over de Gaardeniers brug en kwam zo op de voormalige industriële site van de UCO terecht.
Ginder had ik veel oog voor de kleurrijke bloemen in de berm.
Dan nog wat langs de Nieuwe Vaart gewandeld.
Via het Prinsenhof dan weer naar huis terug.
Klik hier voor wat visuele indrukken van mijn dwaaltocht.

Geen opmerkingen: