Gwy wandelt

maandag 8 februari 2021

Waarom wandelen we ?

Geregeld lees ik de redenen waarom mensen wandelen.
Hierbij enkele redenen die wandelaars onlangs vermeld hebben in de facebookgroep WANDELAGENDA 

Wellicht herken je enkele van die redenen: 
  • Genieten
  • Om fit en in beweging te blijven, mensen te ontmoeten....
  • Ontspanning in corona
  • Pas jong gepensioneerde militair
  • Ik heb honden
  • Leuk en gezond
  • Omdat ik het fijn vindt en aan het oefenen ben om 40 km te stappen voor mijn schoonbroer die overleden is
  • Om te genieten en hoofd leeg te maken
  • Ik ben reumapatiënt en moet bewegen. Zijn geen grote wandelingen. Max 6 km maar doe dat graag. Vroeger lange afstanden. 
  • De prachtige natuur en iets wat je met het gezin kan doen
  • Om de corona kilo's in controle te houden
  • Wandel graag met vrienden en we zoeken leuke plaatsen uit
  • Doe ik al een paar jaar. Meestal alleen of met de vrouw/dichte familie. Ontspanning na een werkdag/week
  • Voor de rust en de stilte
  • Wat kan een mens anders doen in coronatijd? 😉 Nee ik vind het gewoon heerlijk om je hoofd leeg te maken.
  • Eerlijk 😒 : bij gebrek aan andere activiteiten tijdens Corona. Ik heb hier zo veel voldoening van dat ik dit zeker wil blijven doen want heb al zo veel mooie plekjes ontdekt in eigen streek. Wandelen brengt mij op andere plekjes 
  • Om mijn gedachten vrij te maken

Geen opmerkingen: