Gwy wandelt

maandag 3 januari 2022

In het Leen

Om mijn wandeljaar aan te vangen, koos ik voor een natuurwandeling. De stad uit en het bos in. Naar het provinciaal domein Het Leen vlakbij Eeklo. 
Ik wist niet precies welke afstaphalte ik nodig had en reed met de lijnbus door tot aan het station van Eeklo. Vandaar te voet langs een drukke weg, en ondertussen naar de mooie villa's kijken. Zo was het al een eindje stappen vooraleer ik Het Leen bereikte.
Ik had een knooppuntenwandeling genoteerd: 10 - 11 - 16 - 15 - 17 - 5 - 6 - 7 - 99 - 1 - 6 - 5 - 4 - 13 - 12  - 11 - 10. (Een wandeling uit routen.be)

Eens begonnen passeerde ik het bosinfocentrum. Even binnen gaan was er niet bij. Op maandag is het gesloten. Wat stappen langs de hoge uitkijktoren en dan het bos in.
In het begin over betonnen banen. Dan na een goede anderhalve kilometer begonnen de onverharde bospaden. Heb ik het daar dan lastig gehad!  De wegels waren drassig. Mijn voeten zakten weg. Het werd onbegaanbaar. Maar ja ! ... Ik stapte met veel moeite door. Soms moest ik me aan wat jonge boomstammetjes het struweel vasthouden om te kunnen doorstappen. Ik sleurde me vooruit.
Een boswachter zei tegen me dat ik beter laarzen had aangedaan. Hij had gelijk. 

Na zo een 3,5 kilometer hield ik het voor  bekeken. Dat was bij knooppunt 5. Daar besloot ik om niet langer de wandelroute te volgen, maar gewoon langs de betonnen wegen weer naar de start te stappen. 

Klik hier voor wat foto's. 

Ik zal de route opnieuw stappen in mei, als het droog is. Dan wordt het allicht een minder avontuurlijke en meer aangename wandeling. En dan zullen de twee aboretums bloemrijk zijn. 

Geen opmerkingen: