Gwy wandelt

woensdag 17 juni 2020

De kotroute

Nu Gent vrij autoloos geworden is, zijn stadswandelingen aangenaam.
Tijdens de strenge corona tijd mochten we niet elders naar toe om te wandelen.
Ik had dan ook wat wandelingen vlakbij opgezocht.
Eén daarvan was de kotroute.
Die stond nog op mijn lijstje en wou ik vandaag stappen 
De adressen had ik al genoteerd op een klein papiertje:
1 Drabstraat --- 2 Rooigemlaan --- enz. 

In de kotroute laten de betrokken koten kunstwerken zien, vanachter hun venster.
Maar ik zag niets.  Ik weet wel dat ik op andere stadswandelingen in Gentse,  referenties naar die kotroute gezien heb. En vandaag zag ik die niet. 
Oei !!! Ik was te laat. De kotroute liep op haar einde op 13 juni, en het is al de 17de vandaag. 

Des al niettemin wel heerlijk stappen in Gent.
De eigenheid van de verschillende wijken trof me. 
Om maar iets te zeggen. 
Langs de Zuidkaai naar de Rooigem en dan langs de Phoenixstraat terug.
Wat een contrast !! Nauwelijks 100 meter van elkaar.
De rust van het water, en de drukte van een winkelstraat.

Zonder het te weten legt een mens wel verbanden met het wereldgebeuren.
Vanuit de Verenigde Staten, zie de foto (nam ik in de Phoenixsraat.)
Vanuit Frankrijk: In Dijon ging het er wel erger aan toe dan op de Brugse Poort.
Maar ja !!!
In Gent heeft iemand die betrokken was bij vele doden zelfs een standbeeld gekregen. Dat was Jacob van Artevelde. 

Geen opmerkingen: