Gwy wandelt

vrijdag 5 juni 2020

Kussen mag niet

Op het nieuws komt dat er veel versoepeld wordt in de corona maatregelen.

Maar dicht bij elkaar komen mag niet.
We moeten elkaar van op afstand zien.

Nu goed, laat die katjes van de foto links maar naar ons zwaaien. De foto nam ik aan het Sint Baafsplein, bij een winkel schuin links van de kathedraal. Ze blijven maar zwaaien als het licht is. Dat komt door een zonnecel die erin is verwerkt.

Zo een beetje in mijn buurt wandelen, kom ik ook af en toe buren tegen.
Zoals een meneer die ik al maanden niet meer gezien had. Het was deze namiddag dan ook meer dan een half uur met elkaar babbelen. Tijdens het gesprek werd onze anderhalve meter steeds korter. En op het einde gaven we elkaar de hand.
Eigenlijk mag dat niet. De corona maatregelen verbieden spontaan zijn.

Eergisteren had ik het ook. Ik was in babbel geraakt met iemand die nog een cadeau voor ons had. Om haar te bedanken schudde ik ook haar hand. We wilden elkaar ook nog een knuffel geven, maar toen realiseerde ik me dat dat niet mag.

Geen opmerkingen: