Gwy wandelt

dinsdag 2 juni 2020

Nog eens met Maurice

Mijn ochtendwandeling vandaag was weer geïnspireerd door de Gentse sporen van Maurice Maeterlinck.
De Gentenaar Maurice Maeterlinck heeft de nobelprijs voor literatuur gewonnen. Dat was in 1911. Wij kennen de schrijver het meest van de blauwe vogel. 
De route omvat plekken die in zijn leven en werk een rol speelden. 
Ik startte mijn tocht waar ik gisteren gestopt was. 
Lekker onder een stralend zonnetje dwalen door Gentse straten, straatjes en pleinen. Zo stap ik door straten waar ik anders nooit zou passeren.
Het meest geniet ik van de grootse muurschilderingen. 
In deze corona-tijd wandel ik niet ver van mijn kot. Het zijn dus stadswandelingen tegenwoordig. 

Voor de foto's die ik onderweg nam, klik hier
Voor de route en meer uitleg klik op deze link van Literair Gent

Geen opmerkingen: