Gwy wandelt

donderdag 21 november 2013

Zalig

Een zalige familie
Zusters heb ik niet. Broers wel. We zijn met zijn drieën. 3 broers.
In de loop van de tijd waren we/ zijn we wat uit elkaar gegroeid. Een dochter van mijn broer en een dochter van mij dachten er dan aan om ons weer eens samen te brengen.
Het bleef niet bij een gedachte. Ze zijn erin geslaagd! Met ons gedrieën vonden we elkaar terug. En ... We stammen uit medio XXste eeuw, onze kinderen en kleinkinderen konden elkaar op dit zalig feest ook leren kennen.
We spraken af in Ellezelles. Dat ligt vlakbij Ronse. Ronse was de plek waar we als familie Baert dikwijls bijeen kwamen. Dit decor leek die 2 nichtjes dan ook uitermate geschikt om de familie Verhelst samen te brengen.
Die dag in oktober zullen we zeker eens moeten herhalen. Ik zal het alvast voorbereiden door een familierelaas samen te stellen. Een relaas van de 20e eeuw. Misschien terugblikken naar 19de eeuw trouwens.
Nu ik in Gent ga wonen, zal het rond mij wat rustiger zijn, en zal ik er allicht tijd kunnen voor vrij maken.

Geen opmerkingen: