Gwy wandelt

maandag 3 februari 2014

Wakker geworden in het bloed

Het is maar een gewone maandag. Toen ik wakker werd zag ik dat ik in het bloed lag. Mijn hoofdkussen, mijn lakens waren een grote rode plek geworden. Ik kon de moed niet opbrengen om op te staan. Maar ja met die bloedingen, moest ik me toch wassen. Ik had ook schrik dat als ik mijn neus waste het bloeden weer zo herbeginnen. Bij mijn dagelijkse dosis medicaties heb ik dan ook de bloedverdunners maar over geslagen
Afin, dan mijn bed afgetrokken. De bebloede lakens in een tas gestoken, en dat dan naar de wasserij gebracht.
Ik heb het de mevrouw wel verteld dat het mijn eigen bloed was. En ze nam op het briefje een extra notitie op. Misschien hebben ze voor bloed andere wasmiddelen nodig.
Dan naar het belfort gestapt om in de stadswinkel vuilniszakken te kopen. Vriendelijke mensen daar. Ze leggen het  verschil uit van wat in de PMD mag, en wat in de restafval moet. Ik verblijf wel al een tijdje in Gent, maar wat bepaalde gewoonten zijn moet ik  nog leren.
Ondertussen was het wel al middag en had ik wel nog niet gegeten. En ik stapte dan ook naar de Vooruit, om soep met brood te bestellen.
Spotgoedkoop ginder, En het is er altijd goed zitten.
Spijtig genoeg begon ik weer koorts te krijgen. Het was dan ook snel mijn soep uit lepelen en weer naar mijn residentie te keren.
Ja en ginder moest ik dan verse lakens op mijn bed leggen, vooraleer ik me plat kon leggen.

Geen opmerkingen: