Gwy wandelt

donderdag 27 februari 2014

Donderdag

Zomaar op een donderdag, eind februari.
Een rustige dag vandaag, die zonder het te weten toch voor mij goed gevuld was.
Na mijn ontbijt en mijn dosissen medicijnen ging ik naar de coiffeur. Het werd wel eens tijd. Want sinds de tijd dat ik in Gent verblijf was mijn haar nog niet geknipt. Een skinhead ben ik wel niet, maar ik heb ook geen zin om met mijn haar in een staartje rond te lopen.
Dan richting Sint Pieters station, waar ik in de Brazza een koffie met een koek kocht.  Ik moest nog naar mijn neuro psychiater gaan, en het zou wel een lang therapeutisch gesprek kunnen worden.
Dat werd het ook.
Nadien naar de IKEA. Voor weinig geld had ik daar goed eten, en ik moest nog wat gerief voor mijn badkamer kopen. Zo een ding om de rol WC-papier op te hangen.
Stilletjes aan geraakt mijn verblijf in Gent goed ingericht. Nu moet ik wel nog aan mijn lusters denken. Ik heb al goede tips gekregen van verschillende vrienden. Wat ik in mijn eethoek wil, zal ik in een kringwinkel of in een tweede handszaak moeten zoeken. Maar dat zal voor later zijn.

Nu ben ik terug in mijn verblijf en laat me in de ban komen van de engel. Ik zit immers te lezen in een labyrintisch boek van een Spaanse schrijver, Carlos Ruiz Zafon, dat is iemand uit Barcelona. "Het spel van de engel" is de titel. In het Nederlands al een 4de druk. De Catalanen zullen het dus zeker nog meer gelezen hebben.
Ik kocht het boek al een tijd geleden. Nog voor ik naar Barcelona reisde, maar nu ik het lees herken ik de situaties, de straten en pleinen en de personages. En met sommige facetten er van, kan ik me vereenzelvigen.

1 opmerking:

Unknown zei

Beste Gwy,

Het boek

'In de schaduw van de wind' geschreven door Zafón

een aanrader!!

Herman uit Brugge