Gwy wandelt

zondag 5 oktober 2014

Smoothie

Tot vorige maand wist ik niet eens wat een smoothie was. Ik zag in Gent wel dat het in de hal van het treinstation verkocht werd. Ik zag mensen aan een beker met een gekleurde vloeistof zuigen. Maar verder ging mijn kennis niet.
Nu is dat wat anders. De laatste tijd heb ik nogal wat smoothies gedronken. Omdat ik niet kon eten leefde ik als het ware op drinkmaaltijden, soepen en smoothies.
Voor de vaste maaltijden moet ik zachte voeding kiezen: een zachte sandwich en geen boterham bijvoorbeeld. Eten doe ik nu altijd met vork en mes. Niet omdat ik zo beleefd ben, maar gewoon om de spijs zo te versnijden dat ik als het ware niet meer moet kauwen.

Mens ... Dat die medicijnen, die de tandarts voor geschreven heeft,  maar snel werken, en de tandpijn overgaat, en ik weer mijn mond gewoon kan open doen. Gelukkig is het vandaag de laatste dag dat ik antibiotica moet nemen.

Geen opmerkingen: