Gwy wandelt

dinsdag 7 oktober 2014

Warme maaltijd

Heerlijk!
Wat is het heerlijk weer een vaste warme maaltijd te kunnen gebruiken.
Bijna 3 weken heb ik op soepjes, gels en drinkmaaltijden geleefd.
Ik kreeg mijn mond niet open. Kauwen was niet mogelijk.
Gelukkig is dat nu voorbij.
Zaterdag op de Kwartel-wandeling, trakteerde iemand uit ons gezelschap op de befaamde kwartel-eclair. Ik wou eerst nog weigeren, maar toen overtuigde men me dat de banketbakkersroom  en de chocoladeglazuur zo in de mond weg smelten. Gesmaakt dat het me heeft. Hiervoor mijn dank. Ik trakteer wel eens terug.
Zondag was dan de laatste dag van mijn antibiotica-kuur.
Een gezwel voel ik niet meer. Mijn abces is verdwenen.
Wel moet ik nog een tijd ontstekingsremmende pijnstillers nemen. Maar die doos zal ook wel leeg geraken.
Gisteren durfde ik het aan om 's middags toch weer een vaste maaltijd te nemen. Een gemakkelijke dan wel: rundstong in madera-saus met champignons en aardappelpuree. Dat is lekker en eet gemakkelijk weg.
Voor vanmiddag heb ik ook een gemakkelijke maaltijd gekozen: vogelnestjes.
Morgen ben ik op een viergangendiner. Het is een buffet. Ik zal dan ook wel kunnen kiezen voor iets dat gemakkelijk te eten is.

Geen opmerkingen: