Gwy wandelt

woensdag 1 oktober 2014

Doe open

Doe open voor mij, mijn broer 

Ik klopte op de deur, ik klopte op je hart
voor een goed bed
om een goed vuur te hebben.
Waarom duw je me weg?
Doe open voor mij, mijn broer

Waarom vragen of ik uit Afrika ben?
Of uit  Amerika?
Kom ik uit Azië? Ben ik van Europa
Doe open voor mij, mijn broer

Waarom me de lengte van mijn neus vragen?
Hoe dik mijn lippen zijn? Wat  de kleur van mijn huid is
en de naam van mijn goden?
Doe open voor mij, mijn broer

Ik ben niet zwart, ik ben niet een rood
Ik ben niet geel, ik ben niet wit.
Ik ben niet meer dan een mens
Doe open voor mij, mijn broer.

Open je deur, laat me in je hart,
want ik ben een mens
de mens van alle tijden,
de mens al de hemelen,
de man die eruit ziet als je


Soms vind een mensen van die diepzinnige teksten. Teksten die ons tot nadenken stemmen.

Geen opmerkingen: