Gwy wandelt

zondag 2 november 2014

Allerzielen

2 november is de dag van alle zielen.
2 november heeft voor  mij een bijzondere betekenis.
Het is de dag van mijn moeder.
Als ik uit Aziƫ terug ben, ga ik naar Westlede, naar de strooiweide van het crematorium van Lochristi
Misschien is haar as over de hele wereld verwaaid, en ben ik haar vandaag tegen gekomen.
We hebben in ieder geval tijdens onze tocht veel shrines en - wat ik vermoed - familiebegraafplaatsen, gezien.
De moestuinen en de opgebonden rijstaren maakten er vandaag een mooie wandeldag. Hoogtepunt van deze dag waren voor mij de tempels en woningen die in de rotsen uitgeklapt waren.
Kijk maar naar de foto's die Marc en andere  medereizigers op Facebook  en elders op internet plaatsen.
Ergens tussen de meer dan 30.000 wandelaars, was ik ook.

Geen opmerkingen: