Gwy wandelt

zaterdag 20 juni 2015

Wandelen op Mars

Zaterdag vertrok er een wandeling vanuit Waarschoot.
Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit een clubwandeling begonnen ben.
De wandelclub 'Marschmannekes' ken ik ook niet.
Mijn nieuwsgierigheid was dus gewekt.
De Lembeekse bossen heb ik meer dan 40 jaar bewandeld, maar dan benader ik die steeds vanuit een andere hoek.
De club bood een gamma van afstanden aan. Een hele korte wou ik niet nemen, ik opteerde voor een iets langere afstand.
De eerste rustpost die we hadden, de kantine van een sportclub op Kaprijke was ook al nieuw voor mij. We kwamen er op de afstand die ik gekozen had zelfs twee keer.
Het Meetjesland moet ik u niet beschrijven: geen lange uitgestrekte polders maar relatief kleine percelen.
De Lembeekse bossen kennen we ook vanuit verschillende wandeltochten. De rustpost op den Kwadenbos wordt eveneens door verschillende wandelclubs gebruikt.
Omdat we vandaar weer naar Waarschoot stapten, had ook hier de omgeving een mooie nieuwswaarde voor mij.

Kortom! Al zoveel jaar op de wandel en dan nog vlakbij zulke mooie tochten ontdekken.
Wandelen is een heerlijke sport.

Geen opmerkingen: