Gwy wandelt

zondag 7 juni 2015

Weekindeling

Hoe brengt een eenzame oude man zijn week door?
Als banneling uit zijn eigen huis verstoten, door zijn familie verlaten. Wat doe je dan hele dagen?
Het weekend is voor mij nooit geen probleem. Ik ben als een Ahasverus steeds op stap. Alleen vergeet ik soms te eten.
In de week kom ik dat niet tegen, dan krijg ik steeds van het  LDC De Horizon van het OCMW Gent een goede maaltijd. (Afin ik moet er natuurlijk wel voor betalen.)
De donderdagmiddag en de vrijdagmiddag help ik mee om de vele toeristen die Gent bezoeken te onthalen.
De donderdagvoormiddag is mijn Tai Chi ochtend. We zijn altijd met een mooi groepje.

Maar de maandag, de dinsdag, de woensdag, wat doe ik dan?
De maandag kan ik altijd goed gebruiken om mijn achterstallige post en literatuur weg te werken.
Eigenlijk zou ik ook mijn flat proper moeten houden. Dat lukt me niet altijd.
Binnenkort zal er iemand de dinsdag komen om me daarbij te helpen.
De dinsdag hebben we gelukkig ook dikwijls samenkomsten van OKRA.
De woensdag dan? Vaak wordt dat dan ook een wandeldag of een museumdag.

Ik wil nog reizen, maar toch voel ik het einde van mijn leven naderen.

Geen opmerkingen: