Gwy wandelt

zaterdag 18 februari 2017

Beweegdag

Niet gewandeld vandaag. Toch durf ik het vandaag een beweegdag noemen.

Van morgen kreeg ik iemand van de Gentse universiteit op bezoek die een onderzoek doet naar de activiteiten van senioren. De hele week heb ik een gordel gedragen met een klein toestelletje dat alle bewegingen registreert. Dat toestelletje heb ik nu weer terug gegeven. Binnen een week of vijf krijg ik er weer een. Ik ga er niet dieper op in. Ben je tussen de 65 en de 80 - want daar gaat het onderzoek over kijk dan op deze link die een actieplan voorstelt. Het is een beschermde webpagina, misschien lukt het doorklikken je niet. Vergeet het dan, en leef gezond zoals je gewoon bent.

Daarna nam ik tram 1 naar Flanders Expo. Doel was de fiets en wandelbeurs.
Een mens komt het niet dikwijls tegen. Op de tram praten tussen mensen die elkaar niet kennen.  En toch vandaag: nog op de tram waren we aan het babbelen over wat in de beursgebouwen plaats vindt. De dame naast mij ging niet naar het wandelgedoe. Zij opteerde voor de boat-show. Haar man zaliger heeft altijd houten zeilboten gebouwd en nog altijd houdt ze er voeling mee, ook al wordt er nu meer plastiek gebruikt.

Bij het afstappen van de tram was het wat uitkijken. Door wegenwerken was het niet de gebruikelijke halte. Dat niet gelaten. Via de borden werden we in de juiste richting geleid.

Ik had mijn lijstje gemaakt van stands waar ik zeker wou bij zijn.
Bij 'Anders Reizen' is me dat niet gelukt. Er was te veel volk dat interesse betoonde op het moment dat ik er was.
Bij Wandelsport Vlaanderen zeg ik sowieso goede dag. En bij de stand van het Compostela genootschap ook.

En ...
Twee dingen heb ik onthouden.
- De wandeltocht van Assisi naar Rome (voorgesteld door pelgrims van Nederland)
- Een tocht door de Palestijnse gebieden van noord naar zuid.

Terug met de tram, begon mijn buik te rommelen. Ik had nog niet gegeten vandaag.
Ik ging naar de Vooruit. Maar daar was geen doorkomen aan. Het volk stond aan te schuiven tot aan de ingang.
Ik stapte verder naar de Zuid. En daar stonden veel mensen met fluo-hesjes.
Nieuwsgierig sloot ik me mij de groep aan. Wat een mooie muziek. En dat van kleine meisjes en jongens. Als je zo iets hoort en ziet weet je dat mensen een hart voor elkaar hebben.

Geen opmerkingen: