Gwy wandelt

dinsdag 7 februari 2017

Dank aan de Gentse Euraudaxers

Vertrek aan de Dampoort (foto van Thierry)
Mens !!!
Wat was ik zenuwachtig deze morgen.
Wat zou het worden?
Mijn vrienden en ik hadden de mars van vandaag goed voorbereid.
Tegen tien uur kwamen de eerste wandelaars al opdagen. Ik had nog niet eens mijn croissant opgegeten, en ik had nog de inschrijfformulieren niet.
... Lap !!! Moet dat nu weer mij overkomen? Verkeerd afgesproken. Er waren geen standaard-inschrijfformulieren. Nu improviseren kunnen we wel, en iedereen geraakte ingeschreven. Wandelaars zijn gelukkig geen veeleisend volkje.
Tweede verrassing vandaag.
Overdonderend.
Twee keer zoveel mensen als ik verwachte kwamen opdagen.
Gelukkig kon de patron van het stationsbuffet iedereen bedienen, en kreeg ik hulp bij de inschrijving.
Dan waren we weg. Onze 'laatste' man vertelde me dat ik zeker het LDC waar we onze boterham konden eten moest melden dat we met twee keer zoveel wandelaars zijn als verwacht.
(Over de tocht vertel ik in ander bericht.)
Aangekomen in het LDC De Speltincx hadden de mensen daar extra stoelen geplaatst en hun dienstverlening extra bemand, sorry, bevrouwd. Zo konden we aangenaam pauzeren.
Als ik hier boven in de titel het woord dank gebruik, is dat zeker voor die mensen,

Ik heb veel lof gekregen voor onze tocht vandaag. De tocht werd mogelijk dank zij de medewerking van velen: de hierboven genoemden, het bestuur, de seingevers, de stewards van het stadion, en onderweg de onbekenden die verrast door ons snel tempo, hun goedwillende bewondering uitspraken.

Over de tocht bericht ik in een afzonderlijk bericht. Maar dat zal niet meer voor vandaag zijn. Kijk ondertussen naar de foto's die deelnemers op Facebook geplaatst hebben. Later komen die reportages ruimer op het internet.

Geen opmerkingen: