Gwy wandelt

vrijdag 17 februari 2017

De weg roept weer


Ik was deze avond bij de buren van de abdij in herberg Macharius.

Negen wegen naar Santiago de Compostela, was het thema.
We waren er met tal van mensen. De gelagzaal was weer eens te klein. We waren met mensen die ooit naar Santiago willen gaan, en met mensen die er al naar toe geweest zijn.
Eerst op het podium een act van een buikspreker: Wat neem ik mee op de voettocht naar Santiago?
Dan konden we naar een film kijken van mensen uit verschillende landen die om verschillende redenen de pelgrimsweg afgelegd hebben.
Ik kon me zo weer mijn tocht van 2008 voor de geest halen, en kreeg waarlijk weer zin om de tocht nog eens te stappen. De weg roept me. De gele pijlen roepen me. Ook nu weer heb ik heel wat van me af te schudden.
Na de DVD, wisselden we van gedachten. We konden onze ervaringen, ook de spirituele vraagstellingen, delen met mensen die de weg nog willen afleggen.
Voorwaar weer eens een goed initiatief van de buren voor buren van de abdij. Verschillende mensen voelden zich emotioneel geraakt.

Geen opmerkingen: