Gwy wandelt

zondag 6 januari 2019

15 km werd maar 8 km

Deze morgen was ik al vroeg in De Pinte om deel te nemen aan de Nieuwjaarstocht van de Postiljon.
Het was nog donker toen ik eraan kwam. Na de inschrijfformaliteiten kocht ik nog een kop koffie. Ik wou mijn wandeling pas beginnen als het klaar was. Maar ik kon niet blijven wachten. Om 8u07 vertrok ik toch ondanks dat het nog duister was.
Op mijn mobieltje zit ook een zaklamp. Daarmee moest ik mij behelpen om de pijltjes en andere aanduidingen te zien.
Het werd klaar en dan waren de pijltjes beter te volgen, en ook de aanduidingen van de splitsingen waren beter leesbaar.
Ik was van plan om de 15 te stappen.
Ineens zag ik geen pijltjes meer. Oei! Toch verkeerd gelopen. Ik keerde op mijn stappen terug en zag daar andere wandelaars stappen. Inderdaad! Weer wandelpijlen.
En daar was al een rustpost. Het was de rustpost van Polderbos. Voor de afstand die ik gekozen heb, zou dat de tweede rustpost zijn. Ik voelde me eerder een kwakkel dan een kwartel omdat ik mij zo vergist had. Maar ja ...
Mijn wandeltocht werd zo korter dan gepland.
Het was evenwel een mooie tocht. Gisteren wandelde ik langs trage wegen in Drongen. Vandaag heeft de parcoursmeester de trage wegen van De Pinte in zijn parcours opgenomen.
Voorwaar deze tocht is een mooi nieuwjaarscadeau van wandelclub De Postiljon.

Voor enkele foto's klik hier.
Ongetwijfelt hebben andere wandelaars die later vertrokken zijn mooiere foto's gemaakt en op Google of Facebook geplaatst.

1 opmerking:

Unknown zei

inderdaad Guy, een mooie wandeling! Jammer dat we je niet gezien hebben: we waren er ook al heel vroeg bij.
De 12 en nog eens 5 km afgewandeld.
Madeleine & Freddy