Gwy wandelt

zaterdag 5 januari 2019

Meersen en trage wegen.

Vandaag opteer ik voor een wandeling van Drongen naar Gent via het trage wegennetwerk.
Het is een zogenaamde groene halte wandeling.
Wat is een groene halte wandeling?
In de inleiding van de brochure vertelt Rudy Coddens dat als volgt: " Het idee achter Groene Halte is eenvoudig. De wandelaar reist per trein, tram of bus naar Groene Halte A, waar een een wandeling 'in rechte lijn' vertrekt. Op het einde van de route stap je aan Groene Halte B terug op het openbaar vervoer. De wandeling door het groen tussen die twee haltes wordt beschreven in een Groene Haltebrochure. "

De wandeling die ik vandaag kies is al de vierde in het Gentse. 
Op 22 oktober 2017 is ze ingewandeld. En nu wandel ik ze ook. 
Ik kies niet voor de volledige tocht, maar beperk me tot Drongen zelf.
Op het Drongenplein neem ik dan de lijnbus terug naar Gent. 
De overige kilometers zijn voor een andere keer. 

Voor de brochure van de betrokken wandeling, klik hier (PDF formaat)
De brochure omvat niet alleen het kaartje en de routebeschrijving. Veel achtergrondinformatie staat er bij.

Voor wat foto's van mij vandaag, klik hier. De foto's komen niet allemaal van het parcours. Ik heb me eens flink mislopen. 

Geen opmerkingen: