Gwy wandelt

vrijdag 15 maart 2019

Een vrijdagmorgen

De vrijdag heeft voor mij een vast patroon.
Om 9 uur komen we met zo een tiental mensen samen in de Gentse Sint Jacobs kerk.
Na het getijdengebed drinken we samen koffie in de sacristie en wisselen we uit wat de week ons gebracht heeft.
Dan wordt dat zo 10 uur.
Ik ga dan naar de Vrijdagsmarkt. Weekinkopen doen.
Met kennissen komen we dan samen in een café aldaar, De Postiljon om precies te zijn.
Daar drink ik gewoonlijk een mokka.
Als je dan bedenkt dat ik thuis ook al koffie gedronken heb,  is de vrijdagmorgen de morgen waarin ik van de ganse week het meest koffie drink.
Veelal sluit ik de ochtend af door nog in taverne Dynasty op de Oude Beestenmarkt nog een croque monsieur te eten, terwijl de anderen in mijn gezelschap bij Geert, de slager in de Sint-Jacobsnieuwstraat een broodje gekocht hebben. 

Geen opmerkingen: