Gwy wandelt

zondag 5 mei 2019

De zondag van de 2daagse

Het was weer de moeite in Blankenberge vandaag.
Wandelaars uit alle landen trotseerden de wind.
De tocht begon braaf over de promenade en de pier. En dan werden we over het strand in de richting van Zeebrugge gestuurd. Waaien dat het deed.
Als we wilden uitwaaien, hadden we het niet beter kunnen treffen.
Eens het strand verlaten, de duinengordel over en het Zeebos in, werden we de wind minder gewaar. Een mooi contrast: die beslotenheid van een bos tegenover de openheid van het strand bij ebbe.
We trokken verder de polders in, naar Lissewege. Vandaag had ik ook voor de 15 gekozen. In Lissewege mocht ik dan ook afscheid nemen van de grote meute die de 24 wilden stappen.
Langs polders bereikte ik Uitkerke.
Daar in de feesttent kocht ik een broodje en soep.
En na die pauze verder naar de markt in Blankenberge.
Daar kreeg ik de medaille, plus twee blikjes alcoholvrij bier.
Om af te sluiten at ik nog een heerlijk broodje vis.
Het was weer een heerlijke dag aan de kust.
Voor enkele van mijn visuële indrukken, klik hier.

Geen opmerkingen: