Gwy wandelt

dinsdag 7 mei 2019

Met de rolstoel op de lijnbus

Deze morgen moest ik op het Van Beveren plein zijn.. 
Ginder nam ik de lijnbus 5 om weer huiswaarts te keren.

Ik was aangenaam verrast.
Twee dames wilden opstappen. 
Een mevrouw zat in een rolstoel en de andere duwde haar.
De buschauffeur en medepassagiers reikten onmiddellijk een helpende hand.
Er heerst veel goedheid in ons bestaan.

Even later stapte een man op de lijnbus. Hij kwam tegenover mij zitten. Zijn gezicht was volledig geschonden. Hij begon een babbeltje over dat er veel volk op de autobus was. Ik kon het niet nalaten te vragen waar zijn verwondingen vandaan kwamen. Hij vertelde dat hij net van de dokter weer kwam. Alles was goed, herstelt goed. Hij was in een Brussels station van de trap gevallen. En daardoor was hij zo gehavend. Na zijn val was hij naar de spoed gebracht. Die heeft hij vrij vlug kunnen verlaten. Het kon erger zijn. Niets gebroken.

Een ongeluk is soms snel gebeurd. Er vertelde me vandaag iemand, dat er tijdens de tweedaagse in Blankenberge iemand  gestorven  is. Een man jonger dan ik, kreeg problemen met zijn hart in de duinen. 

Geen opmerkingen: