Gwy wandelt

vrijdag 12 juli 2019

Gietende regen.

Iedere vrijdag vertonen mijn bezigheden hetzelfde patroon.
Ik sta op, maak koffie en wandel een toertje.
Daarna maak ik weer koffie en ontbijt ik.
Tegen 9 uur ben ik op vrijdag dan in de Sint-Jakobskerk.
Met zo een 10 à 15 mensen nemen we deel aan de getijdenviering. Dat betekent psalmen zingen, lezingen uit het oude en nieuwe testament, bijbel en ons leven overwegen en bidden voor al dan niet speciale intenties.
Daarna stap ik naar de Vrijdagsmarkt.
Meestal stap ik dan ook het café Postiljon binnen om een mokka, een straffe espresso te nuttigen.
We zitten daar heerlijk op het terras. En wat gebeurt er ?
We krijgen een heuse hoosbui over ons heen. 
Iedereen vlucht naar binnen.
De bui duurt echter niet lang. Onder een zonnetje kunnen we weer huiswaarts.

In de namiddag is het mijn beurt in de onthaalploeg van Sint-Baafs om de toeristen te ontvangen. 
In het portaal staat ondertussen een informatiebord over de uitbouw van het nieuw bezoekerscentrum. 

De titel van dit blogbericht is 'Gietende regen'. Ondertussen straalt weer de zon. 

Geen opmerkingen: