Gwy wandelt

zaterdag 20 juli 2019

Ook mijn Gentse feesten zijn begonnen.

Mijn, of liever gezegd onze Gentse feesten beginnen met een middeleeuws ontbijt in het Miat.
Als je zo in het begin van de feesten komt, vinden we gemakkelijk een plaats, zonder dat we lang moeten aanschuiven.
We kozen voor het 'arm' ontbijt. daar zijn eitjes bij, hard gekookt, ook kaas. Maar geen wit brood. Wit brood is voor de rijken. Wij moesten het met roggebrood doen.

Na dat heerlijk uitgebreid ontbijt, trokken we de feestenzone in. Hier wat wandelen. Daar wat dwalen. Kortom gewoon genieten.

Om 14u30 wou ik naar het recital van Peter en Annie gaan.
Deze keer hadden ze hun  repertoire bij de Belgische componisten ingekaderd;
Het begon met het Belgisch volkslied. Ken je dat? Wij stonden allemaal recht . Weinigen zongen mee voor vrijheid en voor recht.
Wat een tegenstelling met het volgende lied. Dat was de Vlaamse leeuw. Dat werd overtuigend mee gezongen. We zullen hem niet temmen.
Een mevrouw die naast mij zat en wat haar intonatie betreft zeker franstalig is  zong enthousiast mee.

Een meezinger bracht  Peter met het lied 'Dominique' . Het nonnetje dat dat lied in de wereld bracht, is al lang dood. Misschien heeft ze nu vanuit de hemel naar onze samenzang geluisterd.
We sloten allen vereend af met Klokke Roeland.
Nicole, een buurvrouw van mij, heeft een kort fragmentje van het recital op facebook geplaatst. Klik hier. 

Ik sluit nu af. Ik ben geen avond mens.
Ik ga niet meer weg. Trekken jullie de avond in.
Vrolijke feesten gewenst.

Geen opmerkingen: