Gwy wandelt

donderdag 30 juni 2022

Scheldemeersen

De omnisportdag van OKRA in Merelbeke begon voor mij met een wandeling. 
We kwamen samen in de sporthal Ter Wallen. Van daaruit vertrokken de fietsers en de wandelaars. De lijndansers bleven ter plaatse.
Het tempo van onze wandelgroep zou niet hoog liggen 4 Ć  4,5 km per uur. 
We gingen eerst door de residentiĆ«le wijk met open bebouwing. Het moet hier heerlijk wonen zijn. 
Dan kwamen we op de buiten met groene mais en al rijpende korenaren. Het werd bucolisch wandelen. Rond kijken en ondertussen goed met elkaar babbelen. 
Onze wandeling verliep dan door nog groenere gebieden. Men vertelde me dat vroeger dit gebied geregeld onder water stond. 
Vanaf de kerkhoek stapten onze voeten over groene paden.
Jammer genoeg was ik mijn bril vergeten. Ik kon de infoborden niet lezen. 
Heel wat wandelaars vertelden over het verleden. Hoe ze hier met de fiets door moesten naar school. 
We waren in Zwijnaarde en trokken naar de Schelde. 
Nu op onze tocht door de meersen naar de Scheldestroom.
Ik ken dat stuk niet. Het is geen jaagpad maar volgt ergens meer in het land richting Merelbeke.
Gedurig de hele wandeling zorgden de twee dames die de wandeling trokken voor wetenswaardigheden.
Zoals  wie er baron was.
Ik heb niet alles onthouden: --- 
We bereikten weer de startplaats, de sporthal. 
Daar dan nog even de cafetaria binnen.

Geen opmerkingen: