Gwy wandelt

zondag 28 december 2014

Wafelen in Sneeuwegem

De Zottegemse wandelclub Egmont richtte vandaag haar wafelentocht in. Een goede reden om de
trein naar dat stadje te maken.
Wat zou de tocht geven? 
Wel ik kan je vertellen dat het een supertocht was, een wintertocht, een wandeling door een besneeuwd landschap onder een stralende zon. Er waren verschillende afstanden voorzien. Ik stapte de 12 km. 
Die bracht ons vanuit de Bevegemse Vijvers langs Erwetegem over wit besneeuwde wegen. Soms moeilijk stappen, kwestie van de ijsplekken te vermijden, maar overheerlijk wandelen. 
In de rustpost Smissenhoek at ik zoals ik altijd doe als ik bij Egmont wandel, smakelijk het broodje braadworst met een kom soep erbij. 
Daarna volgden wat spltsingen, waarbij ik de pijltjes voor de 12 aan hield.
Over Steenbergen kwamen we weer tegen Erwetegem, waar een extra rustpost voorzien was. Daar konden de wandelaars een glühwein drinken. Gezien het vriesweer werd dat zeer geapprecieerd. 
Al de afstanden waren hier bij elkaar .
Na die tussenstop brachten de wandelpijlen ons weer naar de startzaal.
Dat was nu eens echt een mooie winterwandeling. 

Geen opmerkingen: