Later op dag 8.
Op weg naar de luchthaven passeerden we een tempel uit de 7de eeuw. Een bezoek aan die tempel stond natuurlijk op ons programma.
De ruïnes worden nog altijd druk bezocht, meer zelfs er wordt nog geofferd. Er staan verschillende boeddhabeelden. De Indische invloed is duidelijk zichtbaar, die van Shiva (tussen Brahma en Vishno). We zagen aan het begin van de trappen de slang met de verschillende koppen.
Er hoort ook een verhaal bij. Boeddha was in zo een diepe meditatie. Het dreigde te regenen. De veelkoppige slang hield zijn bovenlichaam als een paraplu boven hem. Zo werd hij niet in zijn meditatie gestoord.
Er zijn nogal wat trappen in de tempel, of zal ik zeggen naar de tempel toe. De
Bij de tempel zouden eertijds ook mensenoffers gebracht zijn. Een offersteen met de naam Crocodile Serpents werd daartoe gebruikt. We konden in ieder geval duidelijk een menselijke figuur herkennen.
Op weg naar de luchthaven passeerden we een tempel uit de 7de eeuw. Een bezoek aan die tempel stond natuurlijk op ons programma.
De ruïnes worden nog altijd druk bezocht, meer zelfs er wordt nog geofferd. Er staan verschillende boeddhabeelden. De Indische invloed is duidelijk zichtbaar, die van Shiva (tussen Brahma en Vishno). We zagen aan het begin van de trappen de slang met de verschillende koppen.
Er hoort ook een verhaal bij. Boeddha was in zo een diepe meditatie. Het dreigde te regenen. De veelkoppige slang hield zijn bovenlichaam als een paraplu boven hem. Zo werd hij niet in zijn meditatie gestoord.
Er zijn nogal wat trappen in de tempel, of zal ik zeggen naar de tempel toe. De
Bij de tempel zouden eertijds ook mensenoffers gebracht zijn. Een offersteen met de naam Crocodile Serpents werd daartoe gebruikt. We konden in ieder geval duidelijk een menselijke figuur herkennen.
De mensen zijn uitgelaten en blij en brengen hun offer met een grote glimlach. Een van ons heeft zich bij die rite aangesloten en ook wierook en bloemen geofferd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten