Gwy wandelt

zondag 5 januari 2020

Beste wandelwensen vanuit De Pinte

Op deze eerste zondag in het nieuwe jaar richtte wandelclub Postiljon haar nieuwjaarstochten in.
Toen ik met de lijnbus naar De Pinte reed, zag ik in Sint Denijs Westrem al heel wat wandelaars. Zo wist ik meteen dat ginder de rustplaats was.
In de startplaats in een school in De Pinte was er even file bij de inschrijvingstafel. Veel wandelvolk.

Elkaar een gelukkig jaar wensen, een goede gezondheid en leuke wandelingen.
En dan op weg.
Ik had voor de 12 gekozen. Het 1ste traject bracht de wandelaars door het Parkbos. Voor meerdere wandelaars was dat de eerste keer dat ze daardoor stapten. Ze vonden het echt heerlijk.
Bij de rust bleef ik niet zitten maar stapte meteen door.
De wandelpijlen brachten ons eerst langs toffe kerkwegels en nadien weer het Parkbos in. Nu langs de vallei van de Rosdambeek. Het was stappen over knuppelpaden. Een keer moesten we ervan af. Een omgewaaide boom had het pad doorbroken.
Tegen twaalf uur was ik weer in de startzaal.
Echt genoten vandaag: een mooi parcours en met veel bekenden gebabbeld.

Klik hier voor wat foto's die ik met mijn mobieltje nam.

Geen opmerkingen: