Gwy wandelt

zondag 19 januari 2020

Met de Marchmannekes op wandel

Gisteren niet gewandeld, dan kan ik moeilijk thuis blijven vandaag.
Ik twijfelde tussen de brandweertocht in Diksmuide en de tocht van de Marchmannekes in Waarschoot.
De reistijd gaf de doorslag om voor Lievegem te opteren.
(Lievegem bestaat uit Zomergem, Lovendegem en Waarschoot)
Tegenwoordig kies ik meer voor halve dag wandelingen. Lange afstanden hou ik voor verder van huis tochten.  Ook vandaag wordt het een ochtendwandeling.
Iets na 9 was ik er.  Het regende.
Eens de startzaal verlaten was het droog. De zon kwam er af en toe door, al hadden we ook wel wat gedruppel.
De grote opvallende wandelpijlen brachten me eerst landelijk Waarschoot uit. Via modderige paden door bossen werden we naar het Leen gebracht. Na die modder dwaalden we in dat provinciaal domein over betonnen wegen doorheen de bossen.
In een paviljoen in het Leen hadden we de rustpost. Gewoonte getrouw kocht ik een soep voor bij mijn lunch.
Na de lunch veel meer zon. 
In het Meetjesland is het goed wandelen.

Geen opmerkingen: