Gwy wandelt

woensdag 15 januari 2020

Het waaide in Zottegem

Eén woensdag in de maand richt wandelclub Egmont een voettocht in. Ze nemen daarbij steeds een andere deelgemeente als startplaats. Vandaag was dat Strijpen.
Ik nam in Gent StPieters om 7u34 de trein, een boemeltrein met veel schoolkinderen.
Aan het station van Zottegem kon ik een lijnbus nemen, maar ik besloot om te voet naar Strijpen te stappen. Om half negen was ik er. 
Uit de aangeboden afstanden koos ik voor de 10. Het zou een korte ochtend wandeling worden. 
Na de inschrijving vertrok ik samen met een wandelmaat van WSV Wetteren. Het werd dan ook een babbelwandeling.
Op een bepaald moment konden we kiezen tussen natuur en verhard. Een blik naar beneden toonde ons heel wat modderpartijen. We kozen dan maar verhard. Al hoorde ik achteraf van een andere wandelaar vertellen dat het wel mee viel. Trouwens modder hebben we later in de tocht wel gehad.
De wandelpijlen stuurden ons later langs het Mijnwerkers pad. Dat verlieten we aan Boembekemolen voor een lichte klim.
In Gorikshove hadden we onze rust. Ik ben niet blijven zitten, tenzij voor een sanitaire stop.
Deze rustpost was tevens de alternatieve startplaats. Met het oog op parkeergelegenheid opteert wandelclub Egmont dikwijls voor twee startplaatsen.
Van daaruit werden we langs smalle glibberige paadjes gestuurd. Op sommige plekken was het voetje voor voetje voort schuiven.
Om half elf kwam ik in de startzaal aan. 
Daar eerst nog wat geconsumeerd en dan weer op stap naar het station van Zottegem.
Het was echt een ochtendwandeling voor mij. 
Om twaalf uur was ik alweer in Gent.

Geen opmerkingen: