Gwy wandelt

zondag 16 februari 2020

Naar de fiets- en wandelbeurs

Dit weekend vond de fiets- en wandelbeurs plaats op de Maalte te Gent, in de EXPO-hallen.
Ieder jaar gaan we er heen, ook deze zondag dus.
Heel wat deelnemers en bezoekers aan deze beurs.
Ik was ook aangenaam verrast door de stands van de bergbeklimmers. Hoewel ... dat is niet meer voor mij.  Er stond ook een stand van ANDERS REIZEN. Ook dat is niet meer voor mij. Hun wandelreizen zijn voor mij te zwaar. Met mijn ouderdom ben ik niet meer zo avontuurlijk. Maar moest ik nog jonger en sportiever zijn, ik ging zeker nog eens mee.
Lang vertoefden we ook op de stand van Spanje.
Ook gingen we goede dag zeggen bij Elvira van GO CAMINO. Zij organiseert verschillende wandeltochten. Ze bood ons een stuk Santiago-taart aan, en we wisselden van gedachten over de Via Scaldea en over een Japanse pelgrimsroute: de Kumano Kodo.
Over de tocht naar Santiago de Compostela gesproken, we bezochten ook de stand van het Vlaams genootschap. Velen vroegen en kregen uitleg over de verschillende routes.
Zelf bleef ik wat hangen bij de mensen die over de route naar Rome vertelden. In april stap ik immers op de Via Francigena.
Ons middagmaal gebruikten in het restaurant boven. Toen we het restaurant verlieten was er nog meer volk.
Nog even door de hal ronddwalen. Kennis maken met de verschillende bestemmingen in Belgiƫ en andere landen van Europa. En nog eens langs Natuurpunt, en langs de zeer grote stand van de GR-routes.

Geen opmerkingen: