Gwy wandelt

zaterdag 1 februari 2020

Wandelen te Stoepe

Naar Ertvelde, naar Assenede, naar Zelzate.

De wandelclub Trekvogels hadden vandaag hun wintertocht.
Startplaats was een school in Assenede, vlakbij het bedevaartsoord O.L.V. van Stoepe.

Ik heb daar jaren gewoond. Dat was dus zeker een reden om er te wandelen.
Het was nu wel geen winterse wandeling. Neen zeg ! Ik heb de hele tijd met mijn jas open gestapt.
Uit het aanbod had ik voor de 12 km gekozen. Zo een leuke 6 km stappen naar Zelzate, naar Debbautshoek.
Daar in de school De Krekel hadden we de rust.
Nog geen 100 meter van waar ik vroeger gewoond heb,

Het was jaren geleden dat ik nog in de buurt gewandeld heb, Stukken ervan, zoals het Berenbos doe ik blindelings.
Aangenaam verrast was ik omdat we ook over paden gingen, waar ik eigenlijk nooit gewandeld heb.

Een tocht vandaag, die me naar mijn verleden terug bracht.

Geen opmerkingen: