Gwy wandelt

donderdag 20 februari 2020

Nero & Geeraard.

Striptekenaar Marc Sleen gebruikte dikwijls beelden uit het Gentse voor de avonturen van Nero en Co.
Ik vertelde eens in een vorig bericht over een villa waar ik dikwijls langs kom.
Een andere plek die dicht bij mijn woonst is, en waar ik dan ook dikwijls langs kom is het Geraard De Duivelsteen.
Zelf heb ik dat steen leren kennen toen het archief er nog gevestigd was.
Het gebouw heeft meerdere functies gehad in het verleden.
Ik dacht zelfs dat Guislain daar mensen bevrijdde die daar als zwakzinnigen vast geketend waren.

Nu is het gebouw in privé handen. Ik babbelde onlangs met familie van de huidige eigenaars. Het is hun bedoeling er een ruimte voor evenementen van te maken.
Zij willen de historie en de eigenheid volledig bewaren en tot recht laten komen. De verbouwingen en de toelating er voor zijn allerminst eenvoudig.
In april beginnen ze eraan.

In maart mag ik, mogen we, alvast eens op bezoek komen om het gebouw en wat er binnen is te bezichtigen.

Geen opmerkingen: