Gwy wandelt

zaterdag 15 februari 2020

Van het Westveld naar Laarne.

Vandaag vervoegde ik de EURAUDAX-wandelaars in Sint-Amandsberg.
EURAUDAX GENT richtte een 25 km brevetwandeling in.
We werden aangenaam ontvangen door de inrichters.
Het werd over zijn geheel een aangename tocht: een uitstekend parcours, een ruime bevoorrading.
De Damvallei is altijd het bewandelen waard.
Het tweede traject daagde ons uit: stappen over geabimeerde wegen. Door de storm waren er heel wat takken afgewaaid. Ook was er een stuk waar we tussen de plassen laveerden en de modder niet steeds konden ontwijken. Ik begon al aan een trailwalk te denken.
Ik maakte op een onaangename manier kennis met de modder. Ik struikelde.  Een medewandelaar hielp me snel recht. Geen wonden maar wel een vuile broek en vuile mouwen van mijn jas.
Ik zat er een beetje mee, want onze boterhamrust was in het kasteel van Laarne. Een gastvrije ontvangst aldaar, en in de toiletten werkte ik de ergste modder weg. Zo viel het toch niet meer op.
In de namiddag brak de zon erdoor.  En we stapten over redelijk begaanbare dreven en wegen.
Naar het einde toe was er een traktement. Een van onze medewandelaars verjaarde en trakteerde daarom. Weer eens werden we zo gewaar dat euraudaxen wandelen onder vrienden is.

Terug in mijn flat zal ik de tocht kunnen herbeleven, dank zij de fotoreeksen van de visuële verhalen vertellers:

Geen opmerkingen: