Gwy wandelt

vrijdag 8 mei 2015

Blankenberge 2de dag Tweedaagse.

Op zondag 3 mei moest ik niet aanschuiven bij de inschrijving voor de Tweedaagse van Blankenberge. Ik had me immers zaterdag een deelnemerskaart voor 2 dagen aangeschaft.
Wel nam ik de poncho mee. Het weercijfer gaf immers maar 2 aan.
Het werd zoals we bij de mensen van de Tweedaagse gewoon zijn, weer een mooie tocht. Een tocht met veel ontmoetingen. Een tocht met veel animatie.
Het ligt allicht aan mij. De tocht die Lissewege aandoet, het witte dorpje met zijn aparte toren beroert mij ieder jaar weer.
Ik genoot er van een heerlijk broodje met Breydel-spek. Dat is een traditie geworden voor mij. Maar jammer genoeg moest ik vluchten wegens een regenbui.
Een wandelaar kan daar tegen. Dus niet getreurd. Het bleef niet regenen.

De tiendenschuur van Ter Doest was dit jaar niet in de tocht opgenomen. Ik passeer er wel graag, maar kan er toch niet blijven zitten. De prijzen van de HORECA aldaar vind ik veel te duur. In de plaats van zo door het verleden te wandelen, kregen we dit jaar in lus in de toekomst, langs het Boudewijnkanaal.
De moderne constructies in open lucht wisten me te boeien.

Ja ... De Tweedaagse boodt ons weer een mooie wandeling.
Mijn volgende IML-wandeling zal in Ierland zijn.

Voor mijn beeldverslag van zaterdag en zondag klik hier.

Geen opmerkingen: