Gwy wandelt

maandag 4 mei 2015

Terug op Stoepe

Stoepe is een bedevaartplaats in Ertvelde op de grens met Assenede.
Ooit heb ik er nog gewoond en er gelukkige jaren door gebracht.
Met plezier kijk ik er naar terug.
Toen ik uitgenodigd werd om deel te nemen aan een bedevaart aldaar, ging ik graag op die uitnodiging in.
De OKRA trefpunten van het Meetjesland trokken vandaag naar dit miraculeus Maria-oord.
Daar hadden we de ommegang met de 15 kapelletjes van de blijde, de droevige en de glorierijke mysteries. Ik ging mee in de groep geleid door Daniel uit Oosteeklo. Andere bestuursleden van het gewest begeleidden de andere groepen. Ik denk dat we met zo een 150 bedevaarders waren.
Daarna trokken we naar de kerk van Ertvelde voor de Eucharistieviering. De H.Mis werd opgeluisterd met Maria liederen. Onder de vele gezangen wil ik vermelden: de solo van het Ave Maria en het slotlied: OLVrouw van Vlaanderen.
Na de misviering trokken we met bijna 100 naar de parochiale kring. De mensen van het trefpunt van Ertvelde hadden een mooie koffietafel verzorgd.
Voor deze mooie en diepzinnige middag wil ik dan ook het OKRA-trefpunt van Ertvelde hartelijk danken.
Bovendien deed het me veel deugd zoveel van mijn vroegere kennissen uit het Meetjesland te ontmoeten.

Geen opmerkingen: