Gwy wandelt

donderdag 20 oktober 2016

Een week terug in Gent

Terug vanuit Compostela bleek het voor mij toch druk te zijn deze week.
Er was heel wat post binnen gekomen, en ik had wat afspraken uitgesteld tot na mijn reis, tot deze week dus.
Maar dat niet gelaten. Na de tocht in Galicia kon ik er weer tegen aan.
Deze week ben ik niet uit het Gentse geweest.
Op donderdag is het voor mij altijd wat drukker dan in de rest van de week. Overdag ben ik dan in De Horizon.
's Morgens beoefen ik er Tai Chi en nadien tref ik de regelingen voor de volgende week.
's Middags gebruik ik er zoals op vrijwel alle weekdagen het middagmaal.
De donderdagmiddag is dan voor de surplussers. Om 14 uur doen zij onder begeleiding van Ann oefeningen in stoelturnen. Zij doen het graag want Ann is een bijzonder boeiende begeleider. Stoelgymnastiek is zo niet alleen goed voor het lichaam, het is ook een sessie van samen met anderen iets doen.
Daarna volgen gezelschapsspellen, die ik dan begeleid. Het accent ligt daarbij op de gezelligheid. Het spel geeft dikwijls aanleiding voor een goede babbel.
Deze namiddag had ik dan los van die activiteit nog bezoek uit Zelzate. Zelzate is weliswaar een bladzijde die ik omgedraaid heb, maar ik kan er niet altijd onderuit. Ik ben er nog in het bestuur van verschillende verenigingen. Meestal heeft men alleen mijn handtekening nodig, maar soms ook mijn inzichten, en dat vleit me.
De donderdag is mijn Horizon-dag, overdag. Deze avond heb ik in een ander verband nog een vergadering.
Daarmee ben ik dan een hele week terug. Het deed plezier weer het dagdagelijkse te beleven.

Geen opmerkingen: