Gwy wandelt

woensdag 19 oktober 2016

Tentenkamp op de kouter

Zouden er mensen in de tent slapen op de Kouter in de Gentse binnenstad?
Ik vraag het aan een van de mensen die ik er zag.
De man in houthakkershemd vertelde me dat het goede tenten zijn. Dat hier op de Kouter nu een basiskamp ingericht is. AS Adventure heeft de Veldstraat verlaten en vestigt zich in de Zonnestraat.
Ik ken het pand in de Zonnestraat al om eerdere winkels. Er was een winkel waar je kleren en andere zaken kon kopen zodanig dat je er als Indiana Jones buitenkwam. In mijn ogen een veel te dure winkel.
Er was ook een beterkope winkel: Sports Direct, waar ik geregeld wat heb gekocht, tot wanneer die verdween. Een goedkope winkel maar het zag er niet uit. Het was een wanordelijk pand.
Het winkelpand is nu in ere hersteld. De art deco koepels zouden nu weer zichtbaar zijn van binnen uit. De gevel is al duidelijk zichtbaar weer geschikt voor een luxueuze winkel.AS Adventure vestigt er zich. Nu vrijdag is het de opening.
Ik zal dit weekend zeker eens gaan kijken. Vanuit het basiskamp heb ik kortingsbonnen mee gekregen.

Geen opmerkingen: