Gwy wandelt

woensdag 26 oktober 2016

Vulpen

Wat schoot nu door mijn hoofd? Ik heb een vulpen gekocht.
Dat is wat anders dan op een tablet notities maken, of met een een balpen wat op een papiertje krabbelen.
Het speelde al een tijd door mijn gedachten.
In een boek had ik gelezen om je gedachten op papier te zetten, ook al leest ze niemand.
In een elektronisch tijdschrift kwam ook het op papier brengen naar voren.
En wat ik zoals denk, kan ik moeilijk iedereen laten lezen, al is het maar om redenen van privacy.

Met een vulpen schrijft iemand als ik trager en zorgvuldiger. Er is geen automatische woordcorrectie zoals bij een tekstverwerker. Het zo stelselmatig ordelijker schrijven ordent dan ook de gedachten.

Geregeld passeerde ik een winkel, met mooie vulpennen in de etalage. Een vulpen had al verschillende keren mijn aandacht getrokken. En vorige week vrijdag, toen ik weer door de betrokken straat liep, stapte ik de winkel binnen, Ik kocht er de pen. Ondertussen heb ik er al wat bladzijden mee vol geschreven. Het schrijft aangenaam.

Geen opmerkingen: