Gwy wandelt

woensdag 21 juni 2017

Een woensdag

Deze morgen las ik de biografie over Luc De Vos. Hoe zijn jeugd verliep op het college, hier vlak bij mijn deur. Hoe hij in zijn eerste muziekgroepjes terecht kwam. Hoe hij met de Humo Rock Rally succes begon te kennen.

Tegen de middag legde ik het boek terzijde om te gaan eten.

Het was weer gezellig in De Horizon. We zaten met zeven aan tafel en genoten van de pasta, vooraf gegaan door wortelsoep.

De woensdag help ik mee in het onthaal van Sint-Baafs.
De toeristen wat vertellen, een helpende hand bieden aan mensen die moeilijk te been zijn.
Het deed me veel plezier om ook Gentenaars goede dag te zeggen. Een goede kennis van me kwam met zijn vriendin binnen. Mijn kennis is slechtziend. Ik moest hem dan ook aanspreken vooraleer hij me herkende. Hij en zijn vriendin kwamen om een kaars te laten branden voor een kleindochter die in de examens zit.
Dat was voor mij de aanleiding om zelf bij het beeld van Antonius van Padua een kaars te ontsteken. Misschien zorgt de heilige ervoor dat mijn verloren schoudertas gevonden wordt.

De dag vervolgde nog. Maar dat vind ik wat te persoonlijk om erover te bloggen.

Geen opmerkingen: