Gwy wandelt

zondag 4 juni 2017

In Knokke

Een mooie Pinksterdag vandaag. Dan voelt het mij goed aan om eens aan de kust te wandelen. De WNZB richten vandaag hun Lotelingenmarsen in, Dat is dan ook mijn wandeldoel.
Een wandeling begint voor mij altijd al op de trein. Meestal zijn er ook andere mensen die in de zelfde wagon zitten, met hetzelfde wandeldoel.
Dat is dan op voorhand al aangenaam babbelen over onze wandelervaringen. En vergis je niet, ook iemand die een kleine tocht van 6 kilometer maakt, heeft veel te vertellen.
Zelf kies ik voor de 21. De tocht bracht ons langs mooie waters, duinplassen. Vlak voor Duinbergen zelfs met waterskiërs. Kijk maar op de fotoreeks van René.
In Heist stappen we over de promenade. Omdat het nog vroeg is, is het vrij rustig.
Dat is later op de dag wat anders. Ik wandel dan op de promenade van Het Zoute, en daar zijn heel wat zonnekloppers aan het genieten van de deugddoende zonnestralen.
De wandelpijlen brengen ons ook langs smalle paden tussen de grote villa's. Ik woon toch wat kleiner.
Naar het einde toe komt het hoogtepunt: een tocht door het Koningsbos, Het is er zalig. De wind waait de witte pollen langs ons heen, en de bodem is er mee bedekt. Daarbij dan ook een mooi lichtspel van de zon die door de bomen straalt.
Ook de tocht langs het golfterrein mag er zijn. En samen met een wandelkennis kan ik dan weer de startzaal bereiken.
Het is heerlijk op zo een zomerse dag aan onze kust te wandelen.

1 opmerking:

rene depuydt zei

Bedankt Ghuy voor mijn fotos in Uw wandelverslag op te nemen !!
Grtn,Rene.