Gwy wandelt

zaterdag 4 november 2017

50 km wandeltocht te Lede

Vandaag had ik nog eens zin om lekker door te stappen.
En dat kon goed, want Etienne en Jeroen richtten vanuit Lede een 50 km Euraudax mars in.
Met 58 mensen begonnen we aan de 25, aan de 2 keer 25 of aan de 50.
De eerste lus bracht ons doorheen beschermde landschappen richting Serskamp. Behalve de tochten door de natuur hadden we ook een plezante soepbedeling met boterhammen hoofdvlak of gekapt.
Ook onverwachts een stop met een tractatie. Drie mensen kregen een trofee voor hun wandelprestatie.
Lus 2 bracht onze uitgedunde groep dan richting Schoonaarde. Dat ligt bij Dendermonde.
Op het einde van lus 1 en het begin van lus 2 werden we onthaald door wat regen. Dat kon onze wandelpret niet bederven.
Het grootste deel van de tocht hebben we in het droge kunnen stappen.
De laatste twee uur was het stappen in de donkerte. Fluojasje aan en de zaklamp paraat. De volle maan hield ons gezelschap.

Het was aangenaam stappen vandaag. En noteer: de volgende Euraudax wandeltocht is er een van mij. Dinsdag in Zelzate

Er waren meerdere wandelfotografen op de tocht van vandaag.
Als je mijn wandel gewoonten ken, hoef ik niet te vertellen waar je die op internet kan vinden.
Klik hier voor de foto's die ik met mijn mobieltje nam.

Geen opmerkingen: