Gwy wandelt

zondag 19 november 2017

Met de winterzon

Vandaag wandelde ik in Drongen en Afsnee.
Daar wandel ik bijzonder graag. Toen ik nog een kleine jongen was wandelden en fietsten mijn broers en ik er dagenlang. Die herinneringen kwamen bij de tocht weer boven.
De Leie-armen hier vormen een mooi wandelgebied. Er zijn hier verschillende wandelroutes. De Afsnee route en het Tweekerkenpad zijn bepijld. Er is ook een zogenaamde groene halte wandeling die de stappers van Drongen naar Gent brengt.

Vandaag richtte de wandelclub 'De Postiljon' vanuit Drongen haar Leie wandelingen in.  Met de autobus (lijn 17&18) trok ik er naartoe. 7u01 zou de buis aan zee halte zijn. Maar er kwam geen opdagen. De bus was uitgevallen. Pech met de batterij hoorde ik later. Maar busje komt zo. De volgende bus van 7u27 stopte wel aan de bushalte.
Een kwartier later was ik in  Drongen. De inschrijving verliep vlot en zo was ik nog voor 8 uur aan de wandel.
Er was een heel gamma aan afstanden uitgepijld. Zelf opteerde ik voor de 21.
Een eerste lus bracht ons naar Afsnee en de 3 Leien. Genieten van het winterzonnetje en de lange schaduwen over charmante paadjes langs de oever van de Leie.
Het tweede traject bracht me naar Drongen Baarle. Verder de vele herfstkleuren op me laten inwerken. Het landelijke 3de traject bracht me naar de startzaal terug. Het was daar overvol. Niet te verwonderen dat het zo druk was. Het was nog niet eens twaalf uur en al meer dan duizend wandelaars waren al geregistreerd.

Voor mijn foto's klik hier.

Geen opmerkingen: