Gwy wandelt

zaterdag 11 november 2017

Wandel mee dag

11 november is de dag van de 11-11-11 actie.
Hanske De Krijger, de wandelclub uit Oudenaarde, stelt al 30 jaar haar wandeling op 11 november in het teken van die actie.
Het is ook de dag waarop de leden van die club hun lidmaatschap kunnen vernieuwen, en de wandelkalender voor 2018 ophalen.
Het is ook hun wandel mee dag.
Bij de wandelaars was ik.
Uit het aangeboden gamma koos ik voor de 24. Dat is goed voor 5.8 + 6.6 + 6.5 + 6.1 = 25 km wandelplezier.
Het eerste traject stapte ik in de regen. Met mijn rode poncho aan kon mij dat niet deren. Een opmerking die ik veel hoorde was dat een wandelaar wel tegen regen kan. Het bleef niet regenen trouwens. Wel bleef het wat miezerig.
Het tweede traject liet ons rond een golfclub dwalen. Golfers houden niet van de regen denk ik zo, want ik zag er maar een. Wandelaars en joggers zag ik genoeg op deze Scheldekantwandeling.
Het derde traject bracht ons terug naar de stad. Zou Hanske de Krijger zijn bril ophebben en me zien aankomen? De tocht bracht ons door de Lange Meersen over een weg beneden het jaagpad. Hier was het slalommen om de plassen en de modder te ontwijken.
In een woonzorgcentrum genoot ik van een derde rust. Ook hier bleef ik niet lang zitten en stapte door voor het vierde en laatste traject. Een tocht door een dal om dan langs het spoor weer de startzaal te bereiken.
Uiteindelijk was het voor mij een sportieve wandeling. Ik stapte 25,72 kilometer in 4 uur en 7 minuten.
Mijn mobieltje houdt niet alleen mijn stappen bij. Ik maak er ook foto's mee. Klik hier.

Geen opmerkingen: